Hoe kan het contextuele gedachtegoed tot hulp zijn in het onderwijs?
Ik kan een praktische cursus geven aan docenten van basis- en middelbare scholen om docenten inzicht te geven in hoe ze het contextuele gedachtegoed kunnen benutten in de dagelijkse praktijk. Hoe kun je een goed gesprek aangaan met een leerling of met zijn/haar ouders? Wat zijn de valkuilen en wat zijn juist de kansen?
In deze cursus ga ik in op hoe je zelf als mens gevormd bent en dit meeneemt in het lesgeven. Ook ga ik in op wat de context van een leerling doet met deze leerling en hoe je hierop kunt inspelen. Omdat ik de theorie doorspek met voorbeelden en oefeningen uit de dagelijkse praktijk is het een praktische en direct bruikbare cursus waarbij het geen moment saai is!
Ik leg graag uit wat de exacte inhoud van de training is, bel me gerust.
Feedback over een gegeven cursus
feedback naar aanleiding van de cursus: verbeter je pedagogische kwaliteiten met behulp van het contextuele gedachtegoed voor docenten (gegeven op een middelbare school)
*De cursus heeft me meer inzicht gegeven waarom je bepaalde keuzes maakt en waarom je op een bepaalde manier met leerlingen omgaat. Ook goede tips voor gesprekken met leerlingen.
*De cursus heeft mij inzicht gegeven in mijn persoonlijke situatie en het contact met leerlingen. Ook handvatten voor een goed gesprek met leerlingen. Je bent goed ingegaan op zelfkennis d.m.v. vragen.
*Ik heb geleerd van het gedachtegoed dat je bagage meekrijgt die heel vormend is voor hoe je wordt/bent. Inzicht in je verleden dat deel uitmaakt van het nu, ook in de opvoeding van mijn eigen kids. De vele voorbeelden die je geeft, maken dingen duidelijk.
*De cursus heeft me bewustwording gebracht van bekende zaken. De cursus is praktisch door de voorbeelden die gegeven worden en door het actief bezig zijn met rollenspel en gesprek met elkaar.